Rebem la visita de l'empresa GRIFOLS

El passat 25 d'octubre vam rebre la visita d'una representació de l'empresa GRIFOLS per fer una xerrada als nostres estudiants: Isabel Soler, Corporate Director Recruiting and Staffing, Natàlia Quintero, Cap de Secció de Control Microbiològic i Marta Grané, Cap de torn de Producció, que precisament va començar a l'empresa fent unes pràctiques de cicles formatius.

Ens van fer una presentació de l'empresa, des dels seus orígens el 1909 fins a l'actualitat, pioners en la cura de la salut i el benestar de les persones arreu del món. També ens van informar del seu programa de formació DUAL. De fet, vuit alumnes del nostre institut han estat seleccionats per començar aquesta tardor en aquest programa; tres alumnes del CFGS Laboratori d'Anàlisi i Control de Qualitat i cinc alumnes del CFGS Fabricació de productes farmacèutics, biotecnològics i afins.

Les ponents van emfatitzar que aquest programa busca incorporar els joves estudiants a la plantilla un cop hagin acabat les pràctiques. Totes tres professionals van insistir en que una bona actitud és la qualitat més buscada en un treballador. Ho tindrem en compte!

L'institut Narcís Monturiol participa dins del Consell Sectorial Químic

L'institut Narcís Monturiol participa dins del Consell Sectorial Químic, en el Informe General de Prospectiva 2023-2026, generat per l' Agència #FPCAT.

En primer pla d'esquerra a dreta: Arantxa Martí, Directora associada a Barcelona de @Farmaindustria, Paz Gómez, Àrea d'Anàlisi i dinamització del sistema #FPCAT i Pilar Millàs, Coordinadora de la Xarxa de la família professional Química i el nostre Director Jose Reina.

Premi a la millor activitat didàctica de Formació Professional

El passat 5 d'octubre, les professores Montserrat Llamas i M. Àngels Queral del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Planta Química del nostre institut, van ser guardonades amb el premi a la Millor Activitat Didàctica de Formació Professional per l'Associació de docents Grup_Aprènoline.

Amb aquest premi es reconeix el treball i la dedicació de les nostres docents, visibilitzar el conjunt de materials i experiències didàctiques que es fan en el centre i potenciar el treball per competències tot emprant les eines digitals.

Aquí teniu el vídeo de l'activitat.

Enhorabona companyes!

Jennifer Pastor i Joan Torres 3er premi @ICEUAB

La Jennifer Pastor i el Joan Torres, del cicle de Fabricació de Productes Farmacèutics, biotecnològics i afins, van rebre el passat 13 de juliol el tercer premi Argó pel projecte final de cicle anomenat “Gel d’Àcid Hialurònic”. 

L’objectiu del projecte ha estat crear un producte cosmètic que fos viable comercialment i que procedís d’un procés d’innovació partint dels coneixements adquirits durant el curs i seguint la metodologia de treball d’un laboratori i de la indústria. Per tal d’aconseguir aquest producte van dur a terme un pla estratègic de recerca, desenvolupament i innovació (PIDI): Vigilant el sector i les seves tendències, fabricar i millorant la seva fabricació, fent anàlisis del producte acabat o determinant-ne la seva viabilitat comercial, entre d’altres.

Els premis Argó són entregats per la Universitat Autònoma de Barcelona a treballs de recerca de batxillerat i a projectes de cicles formatius de grau superior, amb la finalitat de reconèixer l’esforç dels estudiants i d’incrementar els vincles amb els centres d’ensenyament de Formació Professional..

Des de  l’institut els donem l’enhorabona i desitgem un futur ple d’èxits. Igualment desitgem que l’institut segueixi treballant en un camí de rigor i d’innovació.

Alumnes de QiSA guanyen el Metropolis FPLab

El curs 2021/22, l'Estíbaliz, el Roc, l'Arnau i la Paula  de la 1a promoció de Química i Salut Ambiental de l'institut Narcís Monturiol van rebre el premi com a GUANYADORS/ES el MetropolisFPLab amb el repte del Port de Barcelona i l’equip anomenat Waste Avengers.

MetròpolisFPLab és un projecte d’innovació oberta amb l’objectiu principal de potenciar les competències transversals en l’FP a través de projectes reals d’innovació. D’aquesta manera, es contribueix a augmentar la qualitat de l’ocupació dels estudiants d’FP i l’accés de les empreses al talent creatiu que existeix als centres.

El repte que calia resoldre era:

Quina eina o mètode podem dissenyar per a quantificar i relacionar els residus trobats a les voreres de la ciutat amb els que trobem al port i a les platges de Barcelona?

 https://youtu.be/uCdwuEFaMzg

A partir d’aquest repte tan engrescador de l’AGENDA2030 vam començar un cicle d'INNOVACIÓ on l'exploració del nostre voltant i la creativitat hi té molta importància. Ha estat un procés de molta feina i il·lusió. Aquesta experiència ens ha portat a:

- Conèixer de primera mà el repte al Port de Barcelona on el Javier Romo van explicar el problema de les escombraries marines i què es feia per solucionar-ho.

- Tenir un dia molt emocionant al @citilab que vam poder compartir amb la resta d'equips semifinalistes per poder accelerar definitivament el nostre projecte.

- Presentar el nostre projecte davant del Port de Barcelona i tots els organitzadors del MetropolisFPLab.

Volem agrair a tots aquells que ens han acompanyat en el camí:

 

 

Projecte: creació d’una cooperativa d’economia circular per a l’elaboració, desenvolupament i venda de productes de parafarmàcia i cosmètica

Fundacio bcn
 
L’objectiu principal del projecte és la creació d’una cooperativa de productes de cosmètica i de parafarmàcia que siguin innovadors, que compleixin els requisits més alts de qualitat actuals, però també i, a través de reciclar, reutilitzar i transformar olis, ser   respectuosos amb el medi ambient.
 
 
Es tracta d’oferir a l’alumnat una experiència col·laborativa tan completa com sigui possible sobre la fabricació de productes de parafarmàcia i cosmètica: des de la creació d’una cooperativa d’economia circular, passant per la investigació, col·laboració amb entitats socials del barri, elaboració i envasat de productes sostenibles que incorporin tecnologia de la indústria 4.0. Així mateix, l’alumnat durà a terme activitats de màrqueting i venda de productes en el mateix barri, tot ell sense ànim de lucre i amb una finalitat social.
 
 
Per a aconseguir-ho, hi participen els cicles formatius de Fabricació de productes farmacèutics, biotecnològics i afins, Educació i control ambiental, Operacions de Laboratori i Laboratori d’anàlisi i de control de qualitat.  
El projecte es desenvolupa conjuntament amb l’Institut Provençana amb qui compartim objectius i experiències.
 
 
Per a desenvolupar aquest projecte hem obtingut l’ajut econòmic de la Fundació BCN Formació Professional, en la 11a edició del Pla de Mesures Innovació a la FP, 2021-22, d’ajuts a projectes que promoguin la qualitat i la innovació en el sistema de la formació professional.
 
 
Us convidem a consultar l'evolució del nostre projecte a https://sites.google.com/narcismonturiol.cat/montisccl/
 

Taula periòdica de les dones elementals!

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones o Dia de la Dona Treballadora (8M), els alumnes de CFGM PQ PFiC (Curs 2021-22) ens han sorprès amb aquesta taula periòdica de les dones ELEMENTALS!

No us la podeu perdre.

 

Institut Narcís Monturiol en Lluita

Des de l’Institut Narcís Monturiol us volem fer coneixedors de la situació a la que ens aboca el Consorci d’Educació de Barcelona, CEB, en relació a canvis transcendentals  de l’oferta formativa del centre i a la desvinculació de sectors professionals amb els que estem identificats i en som acreditats.
 
El Claustre de l’Institut Públic Narcís Monturiol DIU NO a la proposta d’integració al Consorci Parc de Salut Mar.
 
L’Institut Narcís Monturiol no pertany al sector sanitari i NO VOL PERDRE la identitat com un centre referent en el sector i químic i de medi ambient a la ciutat de Barcelona.
 
L’Institut Narcís Monturiol DIU NO a perdre una oferta cohesionada i cooperativa entre els cicles de Química i de Medi Ambient, aconseguint ser un centre capdavanter en matèria de Sostenibilitat.
 
L’Institut Narcís Monturiol NO VOL MALBARATAR l’esforç que ha permès un renom i prestigi en el sector empresarial i fa que treballadors d’aquestes empreses siguin exalumnes formats en el centre.
 
L’Institut Narcís Monturiol APOSTA PER LA INNOVACIÓ
 
L’Institut Narcís Monturiol treballa per la MILLORA CONTINUA DE LA QUALITAT
 
L’Institut Narcís Monturiol APOSTA PEL COMPROMÍS AMB EL MEDI AMBIENT I LA SINERGIA AMB EL BARRI DE LA BARCELONETA
 
L’Institut Narcís Monturiol DIU NO a la incertesa en la gestió del centre i el personal que hi treballa.
 

Maqueta d'una Planta de Producció de Paracetamol

Els alumnes del CFGM de Planta Química, perfil professional de Productes Farmacèutics i Cosmètics,  han estat  aquestes darreres setmanes una maqueta d'una Planta de Producció de Paracetamol, en el marc del mòdul 5: Transport de Materials en la Indústria Química, per treballar la UF4: Emmagatzematge de sòlids, líquids i gasos i també del mòdul 15: Plantes de Producció Farmacèutica. Els seus alumnes ens ho expliquen en aquest vídeo:

 

CICLE D’EDUCACIÓ AMBIENTAL – EN LÍNIA

En col·laboració amb l'INS Narcís Monturiol, els alumnes de 2n curs del Cicle Formatiu Superior de ECA ( Educació i Control Ambiental) ofereixen aquest cicle de Xerrades/tallers oberta a tothom.  
 
Biodiversitat urbana, plagues, fauna i flora
Importància de les zones verdes i la biodiversitat urbana. 
a càrrec de Miquel Casadellà Manejas, Flàvia Vale Dornelas i Carles Sansa Colomer. 
 
Espècies  invasores, (mosquit tigre, tortuga de florida, cargol poma, etc).
Com ens afecten i què podem fer-hi? Parlarem de l’aplicació “Mosquito alert” 
a càrrec de Arnau Muñoz Hernández, Jana Rueda García i Raul Rueda Sánchez
 
La desforestació. Què és, causes, conseqüències.
En parlarem des d’una perspectiva global i local. 
a càrrec de Hugo Gómez Novo i Adrià Serrano Viu.
 
Com afecta l’excés de consum de carn el medi ambient i la nostra salut.
Us animeu a reduir-ne el consum? 
a càrrec de Àlex Villar Bleisa, Lídia Molina Aguilera
 
Les energies renovables a les nostres vides
El cotxe elèctric és el futur? 
a càrrec de Álvaro Sánchez, Pau Lagunas Majà, Dylan Lázaro Baseiria
 
Els plàstics, impacte en el medi i en la salut
Reducció del seu consum. 
a càrrec de Alicia Jaramillo Morales, Laura García Paradinas 
 
Més informació i inscripcions: