Premi Aprenentatge i Servei 2016 pels alumnes del primer curs del CFGS Educació i control ambiental

Premi Aprenentatge i Servei 2016 pels alumnes del primer curs del CFGS Educació i control ambiental

Estem d’enhorabona. El Projecte APS Ecoauditoria INS Narcís Monturiol a l’Escola Mestre Gibert i Caminsha obtingut el segon premi a la convocatòria del Premi Aprenentatge i Servei 2016,realitzat pels alumnes del primer curs del CFGS Educació i control ambiental.

Aquests alumnes van desenvolupar el curs passat el Projecte APS Ecoauditoria INS Narcís Monturiol a l’Escola Mestre Gibert i Camins del barri de Sant Andreu i per la iniciativa del professorat del cicle van presentar-se a la convocatòria dels Premis Aprenentatge-Servei 2016 obtenint aquest premi. A aquesta edició es van presentar un total de 170 treballs. Està dotat econòmicament amb uns 1.400 euros que estan destinats al centre educatiu.L’import del premi ha de ser invertit a desenvolupar i estendre l’experiència presentada o a començar-ne una de nova.

 

 

La Red Española de Aprendizaje-Servicio, la Fundació Educo i l'Editorial Edebéimpulsen la convocatòria d'aquests premis d’àmbit estatal amb l'objectiu de reconèixer la tasca d'entitats, centres i alumnat en l'aplicació de la metodologia d’Aprenentatge-Servei, així com de les pròpies pràctiques com a eines de compromís i transformació social. Es pot trobar més informació a l’enllaç http://xarxanet.org/financament/premis-aprenentatge-servei-2016

En motiu d’aquest treball es va realitzar una memòria i un vídeo resum de l’experiència de cinc minuts de durada i que va estar realitzat pels alumnes i professors del centre. Es troba allotjat a youtube https://www.youtube.com/watch?v=rvy9-iuBbsc

A continuació es reprodueixen algunes de les imatges d’aquest vídeo on apareixen els artífexs d’aquesta iniciativa i alguns detalls relatius a l’ecoauditoria.

El treball està emmarcat en el mòdul 3 d’Activitats humanes i impacte ambiental del primer curs del CFGS Educació i control ambiental, mòdul impartit per Elisabet Jordana Pérez. Cal dir que aquest treball ha estat possible també amb la col·laboració de diferents professors/es dels equips docents d’aquest cicle formatiu.

 

L’experiència també es va presentar a l’acte de cloenda del programa “Barcelona Escoles + Sostenibles”, juntament amb 27 projectes més. S’ha realitzat un informe d’ecoauditoria que els alumnes van presentar al professorat d’aquesta escola de Sant Andreu.

 

Els professors implicats en el projecte d’APS van rebre formació i assessorament per part de la Societat Catalana d’Educació Ambiental  (SCEA) gràcies a l’AMB (Àrea Metropolitana de Barcelona) que el curs passat va endegar el projecte pilot d’APS (Aprenentatge i Servei) relacionat amb els àmbits del canvi climàtic-energies renovables i salut ambiental. Aquest projecte pilot s’ha desenvolupat en el mòdul 7 de Programes (1r i 2n curs) i en el mòdul 3 d’Activitats humanes i impacte ambiental (1r curs).